Flyttstädning...

Idag hade vi besiktning på lägenheten. Det gick bra så det känns ju skönt. Nu är vi inne i flyttstädet och den sista kvällen på Istidsgatan 41 - mer känt som Nästet. En era går i graven ikväll. Det känns faktiskt lite speciellt.

Hur som helst så har jag och Fredde gnidit runt i köket så att det börjar se riktigt bra ut. Som en vän sa till, "Fan, ni har ju inte mycket möbler... bara en jävla massa grejer". Och det stämmer faktiskt. Det är inte särskilt mycket möbler att flytta på. Men ändå. En hel del som ska till när man flyttar. Imorgon ska vi hyra släp och köra lite grejer till tippen. Sedan blir det själva flytten då. Återkommer väl när vi har tillgång till Internet igen.

Helgens trav gick inget vidare. 4 rätt är rejält underkänt. Vi lyckades resonera bort Trade East vilket visade sig vara ett stort misstag. Nya tag framöver helt enkelt!

Leksand har fem raka segrar i hockeyallsvenskan. Det känns bra. Kanske har vi växlat ifrån alla lag utom Växjö nu? Förhoppningsvis. Isåfall är det riktigt starkt, med tanke på att vi väl knappt har startat två matcher i följd med samma laguppställning. Är det någon i Leksands lag som inte har varit skadad i år?

På vägen till gårdagens innebandymatch dunkade Simon på Raubtier i bilen. Jag vet inte riktigt om man ska musiken på allvar, men vill ni ha ett svenskt band från Haparanda med starka Rammstein-influenser med texter om... krig och hundar. Ja. Då ska lyssna in. Starka spår från skivan "Det finns bara krig" är "Achtung Panzer" och singeln "Kamphund". Lyssningsvärt faktiskt, om ni vill ha lite adrenalinpump.

/M

Kommentarer
Postat av: elly

ja, alltså.. jag blir ju nästan lite sentimental när jag sitter här och läser "sista kvällen i nästet". men jag ser fram emot inflyttningsfesten! jag tänker inte köpa någon öl, jag tänker dricka upp alla som fredrik köpt. säg inte det till honom...

Postat av: elly

patientsäkerhet i all ära, men det är ju faktiskt inte bara homosexuella som har hiv. jag tycker inte att den här negativa särbehandlingen är motiverad, allt blod borde naturligtvis testas.

2009-12-01 @ 23:15:50
Postat av: Johan

Tror det var de syrrans pojkvän spelade och usch vad dåligt det var! =P



Synd med förlusten i lördags mot Växjö, annars hade vi ryckt till oss ett hyfsat grepp där uppe, men det är fortfarande 7 poäng ner till 4:e platsen och på onsdag tar vi Västerås!

2009-12-07 @ 23:23:13
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

SV: Jo, rekordet för antalet hållna nollor under en säsong har "The eagle", men rekordet i minuter utan att släppa in ett mål har Läcken, av vad jag har förstått i alla fall.



Hm, nja, träna ska man göra till techno ;)



Har flytten gått bra?

2009-12-08 @ 20:31:56
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Fredde

Vilket lyx, ni fick OK på flyttstädningen.

Det kan jag säja att det fick inte jag. Fick lov att punga ut med en massa pengar för att en städfirma städade efter mig.

Skit tråkigt!

/Fredde

2011-08-22 @ 17:52:20
URL: http://www.hittaflyttstadning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback