Waldemarsson klar för Mora IK

Pressmeddelande:


Mora IK presenterade förra veckan klubbdirektören Jan Simons efterträdare på posten som sportchef. Idag släpper hockeyföreningen nästa bomb. Idrottsvetaren Magnus Waldemarsson, bördig från Leksand, är klar för klubben.

Det handlar dock inte om rollen som sportchef, utan Waldemarsson kommer att ikläda sig den roll som "gud fader" som Jan Simons också innehaft under sin tid i klubben, som "spindeln i nätet" eller "master of the puppets" som en källa med insyn i klubben förklarar.

Vi ringde upp avgående sportchefen och blivande pensionären Jan Simons, som glatt berättar:

- Ja, det känns otroligt glädjande att knyta upp person med den här akademiska
kompetensen till en så pass viktig position i föreningen. När jag meddelade
mitt beslut att bli pensionär kände jag att inte enbart en människa kan axla
min roll. Det krävdes minst en person till. Det hade blivit för mycket för en
"vanlig" person att hantera annars.


Okej, det verkar ju onekligen som att den här Waldemarsson har utbildningen för jobbet, men vad exakt är det han ska göra?

- Vi kommer att sätta oss ned och reda ut ett och annat, klargöra rollerna så att säga. Men jag kan väl säga att det handlar mycket om att verka i det tysta, säger Simons och småler.

Simons tillägger:

- Hur som helst kan man säga att det är ett bra jävla hockeykontrakt han har fått. Så är det.

Waldemarsson själv är förtegen om uppgifterna och hänvisar till sin presskontakt Rufus Skvingbo som vänligt men bestämt avböjer att kommentera med uttalandet:

 - Påsken kom väldigt tidigt i år. Och det är egentligen allt jag kan säga just nu. Vi är inne i ett känsligt läge.

Waldemarsson är som tidigare nämnt bördig från Leksand, och har enligt uppgifter till bloggen "ett stort Leksandshjärta". Han ska tidigare ha varit medlem både i föreningen och föreningens supporterklubb. Jan Simons, hur kommer detta mottas bland Drakarna?

- Drakarna? Var är Drakarna?

Ja.. alltså... Moras supporterklubb?

- Jaja, hehe, ja dom ja, nu är dom ju inte så många, så jag vet inte om blir något större problem, säger Simons och skrattar hjärtligt.

- Han har visat för mig att han brinner för det här. Och visst, han kommer från Leksand, och har brunnit för dom tidigare, men nu brinner han för oss, det är jag säker på. Det handlar om att brinna, liksom. Sen kan man ju byta ut själva veden, om du förstår vad jag menar.

Okej Janne, men tror du inte att det kommer att bli starka reaktioner på det här ändå? En leksing som gud fader i Mora?

- Gud fader?... vad har du fått dom uppgifterna ifrån?

Hur skulle du själv vilja beskriva den här arbetsrollen då?

- Ehh.. alltså. Det handlar... kanske snarare om att vara spindeln i nätet liksom, ehh... den som... så att säga har... jamen, sista ordet och så.

Ehh. Jaha. Vi tackar Jan Simons för intervjun och önskar Magnus Waldemarsson lycka till i rollen som.... i jobbet som... Eh. I Mora IK.

Jan M Brohagen, Reuters.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag gick på det!

Postat av: Heléne

Jag med.

2010-04-01 @ 16:39:16
URL: http://jensenbuss.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mitt snor smakar näsa.

2010-04-01 @ 16:40:06
URL: http://jennydoesbergsäng.blogg.se/
Postat av: Heléne

Jag vet.

2010-04-01 @ 16:40:35
URL: http://jensenbuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback