Platt skatt

Det är ju valår i år.
Jag lyssnar ärligt talat inte mycket på valfläsket. Jag är ganska cementerad i vad som är aktuellt och inte aktuellt att rösta på. Men jag har en fråga som egentligen inte driver till fullo, som jag någonstans brinner lite för.
Platt skatt. Jag har för mig att jag någon gång för något år sedan har bloggat om det, men jag orkar inte leta reda på det. Det enda parti som driver frågan är centerpartiet. Kanske skulle det kunna få mig att rösta på dom?
Varför inte?
Vi behåller arbetslinjen. Platt skatt har många fördelar gentemot progressiv skatt, och jag gillar det.
Sen orkar jag inte argumentera så mycket mer, men det parti som tar upp den här frågan vinner min röst. Jag har en känsla av att den inte kommer komma från vänster.
Peace.
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback