Lite störande musik

Anders skickade över två låtar med Goran Kajfes. Det är någon sorts skum instrumentaljazz som lattjar med trumpet och olika taktarter. Och en låt har fastnat speciellt. "Pulaski Bridge" heter den.
Ladda ner den (lagligt såklart, undertecknad tar avstånd från alla former av olaglig nedladdning) och lyssna ett par gånger. Den är värd det. I all sin störighet med trumkompet så är den trots allt vacker.

Och Anders, jag tror, efter många om och men, att han varierar mellan 4/4 och 5/4 varannan takt. Vid närmare eftertanke. Förlåt.

Och så en låt till. Har jag tittat på VH1? Ja. KT Tunstall. Så heter hon. Skotsk singer/songwriter som har en riktigt skön låt som heter "suddenly i see" från skivan "Eye to the telescope". Lyssna.

Idag köpte jag en låda Heineken. Och fick visa leg TVÅ gånger efter som jag fick lov att gå ut och ta ut pengar pga av att hela Systembolagets kortsystem havererat. Det var spännande. Imorgon bär det av.

Leksands IF riskerar en ekonomisk smäll på som mest 13 miljoner kronor pga av att man ej försäkrade kanadensaren Mike Watt under försäsongen. Watt skadade sig och kan nu i värsta fall få lov att sluta med ishockey. Då får Leksand betala 90 procent av hans "lilla" lön på 140 000 kr i månaden. Surt, sa reeeven.

Förresten har Södertälje Sveriges fulaste dialekt. Det låter som om tungan fastnat i gommen när de pratar. Jag har inga fördomar.

Jag har en handuk som tillhör Björn A. här, jag glömmer alltid att tala om det för honom. (Den är röd med svarta ränder - det står inte AC. Milan på den)

Haha. Jag älskar tjejer som (på lunarstorm) skriver typ:
"Jag bor i Kristianstad. Sjukt centralt".Hah!
Men den bästa idag är ändå:
"Jag bor i Kumla med älsklingen". Hahaha.

Rekordmeister. AIK - Djurgården 3-1. Jag säger bara det.

Kommentarer
Postat av: jöns

förstår inte tjejgrejen?

2006-04-28 @ 22:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback