Semester är skönt i två veckor

Min semester har börjat. När jag tänker efter lite närmare är det nog den enda riktiga semestern jag kommer ha tills skolan drar igång igen i höst. Jag har ju slutat på Wibe nu och väntar bara på att få börja på Leksandsbostäder (mitt sommarjobb). Det är skönt, visst, det är klart. Jag har varit ledig i tre dagar och det är skönt, men det blir också tråkigt i längden. Två veckor, det är lite av en smärtgräns. Särskilt när ingen annan har semester samtidigt.

I helgen smäller det. Sälen Fredag-söndag. Bli nog skoj som fan hoppas jag.
Sedan är det ju valborgsmässoafton hemma i Leksand på söndag kväll också.. och då får man väl försöka hitta på något roligt.

Såg en riktigt bra föreläsning på SVT24 till frukost igår morse. Det var någon amerikansk talare som hette Richard Florida. Han talade om samhället i framtiden, om tolerans och konstaterade att efter år av forskning hade han och hans team kommit fram till att skandinavien och synnerligen Sverige var världens mest toleranta samhälle. Kanske inte så uppseendeveckande, och intet nytt under solen, men det var intressant att lyssna på. Dessutom var han en briljant retoriker. Det är upplyftande.

Imorgon blir det träning. Kändes bättre än på länge i tisdags, med knä och fot och allt som krånglat. Hoppas det verkligen är på väg åt rätt håll nu (peppar peppar).

Leksand har värvat Pasi Saarela. En bra värvning. En forward som säkerligen kommer göra mycket poäng i allsvenskan.

Nu måste jag byta däck på min bil. Efter första maj får man inte ha vinterdäck längre. Hoppas Anders garage är ledigt snart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du, semester är underbart. ska vara ledig tre dagar efter imorgon, det känns helt fantastiskt. 3 hela dagar. njut så mycket du bara orkar.

2006-04-27 @ 22:24:07
Postat av: från jenny ja.

just det

2006-04-27 @ 22:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback