Fremskrittspartiet (nynorska: Framstegspartiet)

Jag känner mig svängig. Inte i positiv bemärkelse. Jag vill inte ut och svänga om (sanningen är att jag verkligen skulle behöva en lugn och skön helg... men kombinationen av att det faktiskt är tråkigt och att jag är rädd att missa något brukar leda till att jag... hittar på något festartat). Nej, jag känner mig svängig. Lite upp och ner sådär.

Det känns som om något fattas mig. Jag vet inte vad. Kärlek förmodligen. Inte så att jag saknar kärlek i mitt liv, men Den Där Kärleken har jag väl inte just nu. Ju större stad, ju större ensamhet brukar man säga, det kanske ligger något i det, men jag tror inte det stämmer in särskilt bra på mig.

Jag tänkte skriva skrivrecensioner i min blogg idag, men jag ångrade mig och orkar inte recensera dem i text, därför blir det bara betyg. En sorts lista. Och jag älskar listor. Nu tar jag inte på mig att recensera "nya" skivor, det är jag alldeles för ohet och okunnig för. Därför går jag på några av de senaste skivor jag på ett eller annat sätt tankat hem och lyssnar på just nu. Och jag betygsätter dem med ett sifferbetyg. Och en kort kommentar. Smidigt.

Keane - Hopes and Fears (2004) 4/5 - Starkt debutalbum med många riktigt bra poplåtar. Vackert.
Keane - Under the Iron Sea (2006) 3/5 - Habilt och bra, men inte riktigt lika starkt som det förra. Värt dock.
Mustasch - RatSafari (2003) 3/5 - Något ojämnt album, men i sina starkaste stunder fantastiskt.
Mustasch - Powerhouse (2005) 2/5 - Powerhouse och Dogwash är verkligen lyssningsvärda, sedan tunt.
Turbonegro - Scandinavian Leather (2002) 4/5 - Förmodligen det bästa norska rockalbumet.

Det skulle vara bra med ett (lite mer) populistiskt parti (än folkpartiet) i Sverige tror jag. Mest för sakens skull.

Så. Nu har jag bjudit på lite oväsentligheter. Nu kommer min fortsättning på drivmedelstemat från förra bloggen: Audioslave - Gasoline.

House is haunted
I just want to go for a ride
Out and on
Before I set this room alight
Left alone forever and for crimes unclear
With my patience gone
Someone take me far from here

Burning that gasoline
Burning that gasoline

New day yawning another day of solitaire
House is honest
Clearly more than I can bear
Drag me off
Before I set my world on fire
Out and gone
The sun will never set tonight

Burning that gasoline
Yeah
Burning that gasoline

No what for's,
Only a can of red
Says danger on it
I have found another way

Burning that gasoline
Yeah
Burning that gasoline

Burning it all the way
Burning it all the way


Låtar som innehåller "Bensin, bensin, JA" är bra. Så är det bara. (Jag skojar inte, den här är riktigt bra)

Kommentarer
Postat av: jens

i norge säger man ju turboneger, why? haha, det var jätteroligt när jag för några veckor sedan gjorde ett quiz på min kollega och en av frågorna var "vem skrev den berömda barnvisan blabla" (minns inte vad den hette. så svarar susanne något som låter exakt som turboneger. jag tyckte det var märkligt men tänkte "jaja, de kanske gjort en barnvisa, vad vet man" sedan när vi rättade och hon kollade igenom så blev det "men vad fan står det här? turboneger?! jag svarade torbjörn eger!" det fnissade vi lite åt.

2006-12-11 @ 20:42:04
Postat av: elly

men hallåååå! kan du blogga nån dag eller? du lovade faktiskt på juldagen (jag minns, jag var nykter, minns du det?)!

2006-12-27 @ 22:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback