Unsafe at any speed

Hockeypulver. Hockeypulver är förmodligen det mest underskattade godiset som finns.
Det är kanske också det enda barngodiset i Sverige där folk svarar "Ja! Det är gott, särskilt när man snortar det!". För att återge en msn-konversation med en klasskamrat för en stund sedan:

Magnus säger:

jag köpte hockeypulver igår på coop

Magnus säger:

faan vad gott det är

Milla säger:

HAHAHAH!!!!

Milla säger:

speciellt om man sniffar upp det med näsan!



Ja, ganska talande. Och för er som inte visste det består hockeypulver till stor del av:
Ammoniumklorid (Salmiak) (NH4Cl)

Ni som ännu inte börjat lyssna på Mustasch måste göra det. "Ratsafari" från 2005 är riktigt stark. Särskilt "Stringer Citizen", "Black City", "Unsafe at any speed" och sist, men absolut inte minst, "6:36".

För övrigt älskar jag musik som handlar om drivmedel. Här: Rammstein - Benzin

Ich brauche Zeit kein Heroin
Kein Alkohol kein Nikotin
Brauch keine Hilfe kein Koffein
Doch Dynamit und Terpentin
Ich brauche Öl für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie Benzin
Benzin
Benzin
Benzin
Ja

Brauch keinen Freund kein Kokain
Brauch weder Arzt noch Medizin
Brauch keine Frau nur Vaselin
Etwas Nitroglycerin
Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie Benzin
Benzin
Benzin
Benzin
Gib mir Benzin

Vilket betyder något i stil med:

Jag behöver inget heroin
Ingen alkohol inget nikotin
Behöver ingen hjälp inget koffein
Men dynamit och terpentin
Jag behöver olja för bensin
Explosiv som fotogen
Med mycket oktan och fri från bly
Ett drivmedel som bensin
Bensin
Bensin
Bensin
Ja

Behöver inga vänner inget kokain
Behöver ingen läkare I medicin
Behöver ingen fru bara vaselin
Litet nitroglycerin
Jag behöver pengar för bensin
Explosiv som fotogen
Med mycket oktan och fri från bly
Ett drivmedel som bensin
Bensin
Bensin
Bensin
Ge mig bensin


/Steve Galloway

Kommentarer
Postat av: helle

heh, vilken text. väldigt manifesterande. eh. något ord jag kom på bara. det kändes passande. hockeypulver ja, har aldrig provat att sniffa det. men det kanske man borde.

2006-12-02 @ 14:43:51
Postat av: helle

heh, vilken text. väldigt manifesterande. eh. något ord jag kom på bara. det kändes passande. hockeypulver ja, har aldrig provat att sniffa det. men det kanske man borde.

2006-12-02 @ 14:44:24
Postat av: jenny

du och ditt hockeypulver, här kan man ju köpa det överallt, det verkar vara mer populärt här än i sverige. du som såg fram emot marknaden så mycket för att kunna köpa fem burkar och äta upp på en timme och sedan bli dålig i magen. haha. och den där texten, jisses vad dåligt.

2006-12-02 @ 18:45:07
Postat av: jelly the belly

hhahahahahahhahaha! vilken fantastisk text! "bensin, bensin, bensin, ja!". ja. det tyckte jag var hemskt underhållande. nu ska jag sova, för jag är sick in the head som inte redan gör det. godnatt och sånt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback