Det ryska undret

Som spelar kanonfin ishockey just nu mot Slovakien men ändå inte kommer vinna OS-guld.
Trots Ovechkin och Malkin i samma line.

Har funderat på att slänga in ett spel på Ryssland mot Tre Kronor imorgon men jag vet hur mycket jag hatar att sitta och hålla på Sverige när man satsat en slant på det andra laget. Jag har faktiskt aldrig gjort det förut, för det går liksom emot nationalismen i mig. Skämt å sido, man ska såklart spela på det man tror på. Men aldrig Mot Sverige.

Folköl och dunka dunka historien var egentligen en mycket kort episod som utspelade sig på Pizzeria Amore i centrala Leksand (ett stenkast från Leksandsbron) när jag och Målvakten i vårat innebandylag förtärde italiensk mat skapad av kurder. Det fanns även fler gäster på denna eminenta pizzeria, bland annat Dan "Leksands största fiolspelande HV71-supporter" Eriksson (namnet är fingerat) och hans kompis (obs-barn troligen). Mitt under pågående utspisning ringer D. Erikssons (namnet är fingerat) mobiltelefon högt, med Svenne Rubins gamla dänga "Folköl och dunka dunka".

Om ni är intresserade av att få lite "kött på benen" angående den låten kan jag upplysa om att den fortsätter såhär:
Folköl och dunka dunka
hiphop och becquerel
etc. etc. (rim)

Ja, nu vet ni då.
Åter till OS-hockeyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback