Pump it louder

Oskar, "Alla" i det här fallet är alla hockeyintresserade svenskar. För som du säkert märkt blev det ju ett ganska stort antiklimax för alla moralväktare som tyckte att "Sverige måste såklart göra sitt bästa mot Slovakien för att det ska man, ingen taktik här inte". Men när det sedan lyckades, förlust 0-3 mot Slovakien (som sedan åkte ut i kvartsfinal) fick Sverige möta Schweiz vilket blev en mumsbit lika stor som Tjeckien blev i Semifinalen. Nu är det ingen som gnäller om "lägg-matcher" längre.

Det svenska Damlandslaget i Curling, gjorde precis samma sak i sin sista match. Man spelade riktigt märkligt och fick stryk för att slippa möta Kanada i Semifinal. Nu blev det istället Norge vilket man ville. Vad hände? Jo, OS-guld. Taktik. Minst lika viktigt som allting annat.

OS-Final i ishockey på söndag. Det kan bli precis hur som helst. Finland har imponerat i hela turneringen och Sverige har imponerad.. i slutspelet... vilket ju är den viktiga delen av turneringen.
Jag tänkte inte tippa, men jag sätter mina pengar på Sverige. Man kan ju inte tippa på ett annat lag. Dessutom är förmodligen Finland odds-favoriter.

//Severin Blindenbacher

Kommentarer
Postat av: Janne Schaffer

Det är till att börja med inget annat än jävla skymf mot Slovakien, som dittills sett mer än lovligt starka ut och vunnit samtliga gruppmatcher, att hinta att det behövs en läggmatch för att det ska bli förlust. Det är för det andra en direkt dumdristig uppeppning av schweizarna inför kvarten. Och här kommer vi till punkten som gjorde det tvivelaktigt, inte bara moraliskt, utan också taktiskt. Oavsett hur liten chans schweizarna än hade mot Sverige så minskade den inte av Bengt-Åkes uttalande. Jag tror dessutom att med en stark match och vinst mot slovakerna i ryggen hade Sverige tagit Kanada, som haft problem under hela turneringen, i kvarten. Nu blev det ju, som bekant, guld ändå. Och det är trevligt. Väldigt trevligt. Men jag tror inte att det var tack vare Bengt-Åkes uttalande och en eventuell läggmatch, utan trots detsamma. Och det står jag för.

Och det var inte ens det här jag blev upprörd över. Det är att använda ordet "alla". Jag anser mig tillhöra gruppen "alla". Jag anser mig även tillhöra den mer specificerade gruppen "alla hockeyintresserade svenskar". Men jag märkte aldrig av att du ringde och frågade vad jag tyckte om det hela. Att använda ordet "alla" utan grund i argumentering är en så förbannat låg form av rent populistiskt bedrägeri. Du, som är politiskt initierad, borde ha bättre omdöme än så.

2006-02-26 @ 17:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback