Du måste lyfta blicken

Det alltid ganska trevligt att fira nyår. Det händer lite sällan bara. Problemet var bara att tjejen i kassan på glasbanken i Leksand inte sade till mig att mousserande vin har biverkningar. Döm av min förvåning när jag vaknade i morse och mådde.. sådär. Jorå så att, huvudet är det första som blir dumt, alltså.

Helt plötsligt har alla så vackert summerat år 2005 efter någon sorts mall så frågan är om jag ska vara likadan? Ja, okej då. Men ta svaren med en nypa havssalt. Och glöm inte ledordet för 2005: "De e la du som leder!".


2005
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, lumpen, åkte till Italien. Drack trappistöl på Hotel Arenberg.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag kommer inte ihåg dem, men förmodligen inte.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?  Hahaha. Ja, faktiskt.
4. Dog någon som stod dig nära? På rak arm, nej.
5. Vilka länder besökte du? Sverige, Italien och Belgien.
6. Är det något du saknade år 2005 som du vill ha år 2006? Närhet hela tiden och gärna en biljett till VM.
7. Vilket datum från år 2005 kommer du alltid minnas, och varför? 8 April, muckade jag från armén.
8. Vad var din största framgång i år? Se ovan, och att jag lyckades jobba som vaktmästare. hah!
9. Största misstaget? Att jag inte behöll min anorexi-inspirerade vikt som jag hade i slutet av 2004.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej och ja. Jag hade ett litet sår på handen ett tag.
11. Bästa köpet? Toyota Corolla?
12. Vad spenderade du mest pengar på? Förmodligen min bil, med tanke på alla reservdelar jag köpt.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att Göran Lundell tränar IBF Leksand och att man kan umgås med människor som bor mer än 3 mil bort.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2005? Vad heter den? När vi gräver guld i USA.
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare hoppas jag. Och mera strikt.
18. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat och kört Sverige runt oftare.
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Det vet jag inte. Min mage.
20. Hur tillbringade du julen? Med familjen hemma i Tasbäck.
22. Blev du kär i år? Blev och blev.
23. Hur många one night stands? . Hahaha.
24. Favoritprogram på TV? Tilt, Kanal 5
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Näee, det kan jag inte påstå.
26. Bästa boken du läste i år? Lee Child - Besökaren. Dennis Lehane - Patient 67 (Shutter Island).
27. Största musikaliska upptäckten? The Postal Service, Paul Anka
28. Något du önskade dig och fick? En gigantisk geografibok med närbildskartor på hela världen, Geographica.
29. Något du önskade dig men inte fick? En Audi TT 3,2 Quattro.
30. Årets bästa film? The Island kanske.
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Det värsta är väl att jag inte gjorde så mycket. Led över att jag missade min tjugoårsdag och blev tjugoett.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Sånt där är jättesvårt. Nej, förmodligen inte.
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2005? Creddig.
34. Vad fick dig att må bra? Att sluta i armén. Att spela innebandy igen.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Scarlett Johansson, Monica Belucci, världens vackraste skådespelare.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Älvdalens varg-uppror.
37. Vem saknade du? Jag saknade många vänner. Och min före detta flickvän mycket.
38. De bästa nya människorna du träffade? Niklas Ekstedt. Also known as Ekan.
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? Ring för fan.
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: "here we are know, entertain us".

2005 bästa: Michael Ryder
2005 värsta: Yan Gollumbovski eller vad fan han heter.
2005 snyggaste: Scarlett Johansson i The Island.
2005 fulaste: Vet ej.
2005 varmaste: Campanien på högsommaren.
2005 kallaste: Skåneslätten, i februari, storm och ett värmande pansarskal runtom sig.
2005 bästa mat: Potatisallad.
2005 smärta: -
2005 bästa dryck: Red bull
2005 resa: Italien
2005 låt: "Do you wanna?" med Franz Ferdinand. "Talk" med Coldplay
2005 film: Det finns många men jag gillade "om Stig Petrés hemlighet" på SVT. Och det var ingen film.
2005 uttryck: "Jag går i mååål!" alternativt "Vad händer, asså?"
2005 utlänning: Kays Ismail. Oslagbar.
2005 utmaning: Att göra fler mål än Andreas Bodin-Hansen
2005 besvikelse: Att inte göra fler mål än Andreas Bodin-Hansen
2005 förändring: Att vara arbetslös. Och stundtals känna sig väldigt ensam.
2005 drog: Ehm.
2005 kläder: Riley.
2005 hangout: Tommys lägenhet.
2005 subkultur: Alla vi som går på krogen på onsdagar.
2005 budget: Min ständigt låga budget.
2005 överraskning: Att Ejendals Arena är skitsnygg.
2005 djur: Hund
2005 bråk: Börje Ahlstedt och Peter Harrysson. Näe, det vete fan.
2005 vapen: AK5CF eller Heckler und Koch MP5.
2005 konsert: Kent i Borlänge.
2005 citat: "Marie, jag orkar inte mer..." Anders Carlsson, Leksand.
2005 saknad: Hmm, många som jag ser för sällan.
2005 person: Petter Ullman


Gott Nytt, som man säger.

Kommentarer
Postat av: jöne

du uppdaterar din blogg ganska sällan magnus, du borde väl ha tid att skriva något fyndigt ibland. jag har lite tråkigt.

2006-01-10 @ 16:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback