Hovet och Tarras.

Det må vara hänt att "Hey Baberiba" på TV4 är ett ganska ojämt humorprogram. Inte allting är sådär jätteroligt (läs Varanteatern, Killinggänget). Men serien "Familjen" som ingår i "Hey Baberiba" är ändå rätt rolig. Christine Meltzer (hon som ger kaninen ett mänskligt ansikte) har börjat härma Hennes Majestät Drottning Silvia riktigt bra. Men det bästa är ändå Carl-Philip som framställs som en mentally retarded 25-åring som genomgått någon form av regression till 4-års åldern. Och det är också det inslag som uppenbarligen väckt störst uppmärksamhet:

Elisabet Tarras-Wahlberg, Hovets presschef, fick nämligen lov att i Aftonbladet kommentera sketcherna med: "Det är ju fånigt, han är ju en vuxen människa!".

Ja? Som om ingen visste det.

Bra av Leksand att få total nervkollaps igår mot Djurgården. Nu är det kört. Ja, nu är det kört.
Södertälje har börjat spela bra och Brynäs tar poäng. Leksand spelar kvalserien i vår, och kommer troligen inte att klara av det. Malmö ser ruskigt vassa ut, och kommer att gå upp. Förmodligen får dom Södertälje med sig upp. Ejendals Arena, allsvenskans vackraste?

Krya på dig Tommy H. Hockey är en farlig sport.

Jag skulle vilja bo i Stockholm. Men inte själv.
Jag skulle fan kunna tänka mig att bo i Leksand ett tag till också, men inte själv.

Men alla vill väl ha någon...

Förresten, finns det 50% män och 50% kvinnor i världen? Det är förmodligen inte så, det vore närmast praktiskt omöjligt att se till. Men någonstans i närheten måste det ju vara? Tror jag läste i någon artikel i Illustrerad Vetenskap (Populärvetenskap med skitsnygg layout och tveksamma källor) att andelen män på jorden minskade i jämförelse med kvinnor.

Varför väljer Securitas i Sverige inte att satsa på "Money-safe"-boxes som Norge har gjort? Norrmännen har haft två värdetransportrån under de senaste året. Sveriges statistik för de senaste året är närmare tvåhundra. "Det är en kostnadsfråga" tycker nog någon på något kontor.

Varför kommer det så få nya band och tar mig med storm? Har musik blivit ointressant?
Håkan Hellström är ointressant. Däremot verkar ju The Postal Service ha en tre-fyra låtar som är lyssningsbara. Men det är ju så ledsam musik att man knappt orkar vardagen.

Sverige i Hockey-OS: Ut i kvartsfinal mot USA. Trots att vi var favoriten inför matchen så konstaterar både Aftonbladet och Expressen efter 2-5 förlusten att det inte var något fiasko i år. Nej, vad fan skriver jag? Guld, naturligtvis. Vi har ju King Henrik i mål.

Sveriges Curlinglag? (Både damer och herrar): GULD

Bästa ord/verb 2006: Kack, Kackig, Kackigt. "Kackar".

Varför görs det inte bara bra tv-serier på tv? Det finns ju så enormt jävla många dåliga. Vem släpper igenom skiten?

Snart ska jag gå en söka-jobb kurs (som jag är tvingad att gå). Alla som har gått den säger att den är helt värdelös och totalt bortkastad tid. Det känns ju jättebra.

Jag funderar på att ta lån och köpa en bättre bil. Det är det första jag ska göra när jag har pengar. Köpa en nyare bil. Om jag får ett jobb som är en tillsvidare-anställning ska jag ta lån det första jag gör och köpa en bil. En liten Audi. Eller en liten BMW. Eller kanske Volvos nya C30. Men nej, inte Volvo.

Det är därför jag inte varit sugen att plugga. Jag vill tjäna lite pengar först, inte slänga in mig på något universitet direkt men det visar sig att ´det är ruskigt svårt att få jobb. Men det är det ju uppenbarligen även fast man har världens bästa utbildning. Sjuksköterska eller Lärare ska man bli, de yrkena försvinner ju aldrig.

Varför Monica Belucci med i så få filmer nuförtiden?

Nej, imorgon ska jag vila min ömma kropp. Träningsledigt.

Let's hope for something unexpected.

Fan, Ekan, nu är det dags att vi hittar på något snart.
Bila till Kirkenes? Åka till Sveg på krogrunda? Eller käka gurka i Västerås. Vad händer. Alltså.



Kommentarer
Postat av: Jenny

gudars vad du är negativ. inga nya spännande band? det finns ju tusentals. och inga bra serier? det finns ju tusentals. musik och serier är nästan allt som upptar min vakna tid. ansträng dig lite. musik är det viktigaste i hela världen. en timme utan och man får abstinens. ju. krama.

2006-01-11 @ 19:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback