It's holiday in panicburgh city

Ett inlägg under en förfest. Mitt första under viss alkoholpåverkan.

Mer än jag vill erkänna för mig själv kanske.


Återupptäckte Atomic Swing igår. Ett band som har många grymma låtar. Särskilt från första skivan "A car crash in the blue" från 1993.

Om du vill ha låttips så ladda hem "Panicburgh City", "Smile", "Stone me into the groove" och "In the dust".

Meldiös rock när den är som bäst. Faktiskt.


Leksand förlorade med 0-3 hemma mot Brynäs. Riktigt svagt. En riktig besvikelse efter två grymma 3-2-vinster borta på Linköping och Frölunda.


Tottenham pressade i nittio minuter för att göra mål på Aston Villa med en duktig Olof Mellberg i försvaret.

Det misslyckades. 0-0. Men ändå en underhållande match.


På tal om underhållande matcher. Såg just Togo - Demokratiska rep. Kongo i Afrikanska Mästerskapen som Eurosport sänder. Riktigt underhållande fotboll. Dep. rep. Kongo vann med 2-0. Fotboll handlar om att anfalla och att underhålla och allt det fick man i den matchen. Sen kanske inte det taktiska försvarsspelet var på topp från Togos sida. Lomana Tresor Lua Luas 2-0 mål var ganska billigt (han spelar ju i Portsmouth i engelska Premier League till vardags).

Snart blir det Lucky då som vanligt. Baren håller inte riktigt måttet så man måste dras med ockerbetalning för att komma in. Men så är det. Vad händer alltså?

Förresten funderar jag på att läsa en kurs med restplatser på Högskolan Dalarna.
Kriminologi i ett sociologiskt perspektiv. Det verkar riktigt intressant.
Jag tror det blir en ansökan.

/
Arne H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback