Negativism

Hemligheten med att blogga mycket och ofta och således få en välmående och het blogg är att skriva korta inlägg. Man kan tycka att det är omoraliskt men vad spelar det för roll?

Okej, mitt inlägg om musik igår, Jenny, var inte menat som negativt. Jag bara tänkte tillbaka på gymnasietiden när det minst en gång i månaden kom ett nytt band och tog en med storm. Typ, man fick lov att ladda hem (lagligt, såklart) alla låtar. Köpa alla gamla skivor, liveuppträdanden osv.
Det händer inte lika ofta längre. Antingen är man mer kräsen än då (Man kanske höll på och skaffade sig en musikidentiet?) eller så.. ja.. har man placerat sig själv i något sorts fack, ett genrelås där man helst bara vill höra en viss sorts musik. Jag vet inte.

Men det är bara att konstatera att det var längesedan den kom ett nytt Radiohead eller Queens of the Stone Age in i mitt liv.

Marko Jantunen? Till Leksand? Om Lucky House behöver hjälp att fylla dansgolvet så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback