Om svårigheterna med förhållningsregler

Klockan är strax efter ett, måndag eftermiddag har precis börjat.
Kursen har tagit några stapplande steg mot utveckling i alla fall.
Ledaren är tillbaka efter två veckors semester och då kan den här utbildningen kan bli lite mer tidseffektiv (vilket inte vore så svårt, allting är bättre än att slösurfa mellan 9 och 15)

Det är dags att klippa sig också.. börjar tröttna på att bara ha halvlångt hår utan struktur och frisyr.
Så det blir väl lite kortare då.. Lite enklare att göra något med det. Jag funderade ett tag på att raka bort allt, det är ju så lättskött då, men det verkade som vanligt inte vara något vidare populärt förslag.

Det är svårt det här med att förhålla sig till saker. Hur man ska förhålla sig till vissa människor.
Regelboken kring detta ämne är tämligen otydlig. Bäst att ringa Fredrik Lindström. Eller nåt.

Knät har inte blivit mycket bättre heller. Det är ju inte direkt jättedåligt men knappast tillräckligt bra för att satsa 100% i träningen och att våga maxa i duellerna. Men jag ska försöka mig på mitt andra träningspass efter skadan idag och jag hoppas det går bättre än förra gången.
Nu börjar jag förstå hur tråkigt det är att vara skadad om man är idrottsman. När man läser om någon idrottare som skadat sig och blir bort "4-5 veckor" tycker man väl att det inte låter så länge.
Men bara två-tre veckor är nog så frustrerande. Det är rent ut sagt jävligt tråkigt.

Man får vara glad åt det lilla, jag kan ju gå ganska obehindrat. (ironi)

Jag läster förresten någonstans att man ska undvika att vara ironisk på internet och när man skriver sms eftersom ironi inte uppfattas genom en skärm. Vete katten om jag håller med.

SSU-ordförande vs. Dörrvakt på Crazy Horse (Stockholms typ största köttmarknad/Lucky House-kopia)
Det kan väl bara sluta på ett sätt? Det spelar ingen roll om en dörrvakt använder lite godtyckligt övervåld för dörrvakten är i stort sett polis till den riktiga polisen är på plats. Och alla vet ju hur enkelt det är att försöka sätta dit en polis för något brott.

Jag tar inte ställning i den där debatten. Det är ju helt omöjligt om man inte var på plats. Ändå blir det en meganyhet i SVT-morgon och i kvällspressen. Någonting som händer varje helg. Varje helg. Många gånger gör vakterna rätt som avvisar människor som är våldsamma och fulla. Men säkerligen sker lika många fall av övervåld och vakter med dålig attityd och social kompetens.

En vakt ska vara trevlig och hjälpsam. Man känner sig aldrig så välkommen till en krog som när en trevlig ordningsvakt med lite humor släpper in en med "Välkommen, hoppas ni får en trevlig kväll".

Lite skillnad det, mot hur det brukar vara. Någon stackare som ska ta betalt av överförfriskade människor, uppbackad av två muskelpaket med öronsnäcka som misstänkt glor på en samtidigt som dom med ena handen trycker lite extra på snäckan i örat.

Det är svårt med förhållningsregler för vakter också. Är dom poliser på platsen till polisen är där? Enligt lagen? Ja. Betyder det att de ska bete sig som fascister hämtade från andra världskrigets Italien? Inte riktigt.

Nu blev det ett sånt här långt blogginlägg. Jag tror jag har börjat ordbajsa. Det som jag alltid har föraktat.
Inte mycket att göra åt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback