The Matrix är närmare än du tror.

Titta på den här bilden: Mannen bakom Prinsessan Madeleine måste vara Agent Smith. (alias Hugo Weaving) som också spelar Elrond i Sagan om Ringen-trilogin.
The Matrix är närmare än vad man kan tro.

För övrigt ska jag snart spela biljard med Anders Ingers.
Det ska bli roligt.
Jag blir glad när jag vinner mot Anders Ingers och det händer ganska ofta.
Förresten är det också glädjande att jag inte är en dålig förlorade utan kan ta ett nederlag.

Ta den texten med en nypa salt förresten. Det är aldrig roligt att förlora.

Leksand byter huvudtränare i ishockey. Aftonbladet och Falu Kuriren skrev redan igår att Curt Lundmark var aktuell. Då dementerade han det själv och sa att han trivdes utmärkt i sitt nya jobb.

Men idag var det annat ljud i skällan.
Curt Lundmark själv säger i Aftonbladet att han är på väg till Leksand i sin bil och att man under eftermiddagen och kvällen skall diskutera gemensamma mål för framtiden. (Detta betyder alltså att han är i högsta grad aktuell).

Per-Erik Eklund som varit huvudtränare sedan Per-Arne Alexandersson fick sparken kommenterade själv påståendet i Expressen med: "Du är inte helt fel ute. Vi får se om jag kliver tillbaka som andretränare eller om jag fortsätter som huvudansvarig". (Detta betyder att Curt Lundmark på något sätt aktuell som antingen huvudtränare eller lagledare)

Men mitt tips är ändå: Huvudtränare. Anders "Masken" Carlsson kommenterade påståendet med "Det får ta med Vd Jonas Bergqvist. Jag är anställd som sportchef och mitt jobb är att hitta spelare vilket jag sitter på mitt kontor och jobbar med just nu. Jag var bara en nödlösning i båset tills vi hittade en ny tränare"

Alltså. Grattis (?) Leksand. Curt Lundmark ny tränare.
En man med fina meriter, (Vem minns inte OS i Lillehammer 1994, GULD).
Jag tror faktiskt på Curt. Att han kan skapa den stämning och det självfötroende som krävs för att Leksand ska överleva kvalserien.

För kvalseriespel det blir det.
1-7 mot Luleå är ganska talande.

Nu hoppas jag på:
1. Harold Druken
2. David Oliver
3. Niklas Nordgren.

Slår en utav dem in så blir jag.

/Magnus Gabriel de la Gardie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback