Charles de Montesqieu

"Varannan läsare: Jorden går under"

Detta är en rubrik på aftonbladets nätupplaga idag.
Detta lilla "statement" grundar man på att 50 procent har klickat ja på frågan "om jorden kommer att gå under någon gång". Alltså, slutsatsen blir: Jorden går under. Det är komiskt. Bravo Aftonbladet.

När vi ändå är inne på Aftonbladet så kan vi prata om Lena Mellin.
Jag tycker inte om Lena Mellin. För er som inte är så politiskt intresserade så är Lena Mellin Aftonbladets politiska kommentator. Hon grillar partiledare och sitter i morgonsoffan i SVT och kommenterar partiledarnas tidigare utfrågningar.

Lena är kass.

Det spelar ingen roll om 75% av folket som deltar i enkäter tycker att Fredrik Reinfeldt var grym eller 60% tycker att Lars Leijonborg gjorde en fantastisk upphämntning efter spionageskandalen.
Lena tycker de var kassa ändå. Lena bara tycker det.
Nu är det möjligt att mina egna politiska ståndpunkter lyser igenom. Jag är medveten om att AB är en socialdemokratisk tidning, men de har ändå själva gått ut med att: "vi ska granska alla partier, på ett neutralt sätt". Detta är inte annat än en stor lögn, och det gör mig förbannad.
Inte på att Aftonbladet ÄR socialdemokratisk. Det är klart dom får vara "sossar" lika mycket som Expressen är "borgerlig". Det är ju smygpropagandan, "vi är neutrala" fast det ändå finns ett dolt budskap som gör mig illamående.

Kritiken, granskningen är snedvriden.

Nog om detta.

Det är dåligt väder här uppe i Umeå. Det har regnat till och från hela veckan plus att det blåser in ganska mycket från havet just nu. Det är inte heller särskilt varmt ute. Men som sagt, även hösten är ju vacker.

Kram.
/
Pierre van Hooijdonk

Kommentarer
Postat av: anna.

har du din mysse och bysse? kallt nu i ume, kan tänkas. hundra höjdare: golge.

2006-09-11 @ 23:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback