Snabba cash

Det nästan bränner i mig nu. Jag längtar efter att fortsätta på Jens Lapidus fantastiska bok Snabba cash som handlar om tre olika personer i stockholm, vars vägar korsas. Den är briljant.
Språket är fantastiskt att läsa. Boken är skriven på talspråk, slang, och ändå så nyskapande och korrekt på något sätt. Konstnärlig frihet heter det väl.

Helgen var trevlig och lite konstig och lite ångest. Trevligt som vanligt att skratta med med de närmaste vännerna där hemma. Man ses ju inte så ofta länge. Kul att håna lite dialekter (jag har ju ingen egen, såklart). Heléne som pratar übermalmska osv. osv. Ångest över duggan som jag hade idag. Åter till det senare. Konstigt för att det var lite konstigt. Kan inte eller vill inte riktigt sätta fingret på det. Det kändes skumt bara. Jag kände mig inte så hemma som jag brukar i Leksand. Jag kände mig också lite utanför.

Dugga idag. Anatomidelen gick bra. Traumatologin gick helt värdelöst. Jag kanske klarade 10% på den delen. Helt bedrövligt. Det blir omdugga, oh yes. FUCK.

Nej, nu kan jag nog snart inte hålla mig mer, Jens Lapidus.

Har inte bestämt om jag verkligen ska gilla The Shins. Det finns ett fåtal låtar på varje skiva som är magnifika (men, så är det väl med de flesta artister man gillar?). Sedan finns det ett antal som är "hissmusik", det är ganska mycket med The Shins som är bakgrund, som är snyggt, ordnat och vackert men egentligen inte är särskilt speciellt. Sen finns det några tråkiga, kanske till och med dåliga låtar som inte alls tillför någonting. Jag blir väl megaindie om jag säger att jag gillar dem på riktigt, så jag nöjer mig med att digga The Shins. Som Peter Ottsjö skrev i Aftonbladet, "Garden State var en rätt kackig-quirky film för folk som på allvar tror att The Shins kommer förändra någons liv"

/M

Kommentarer
Postat av: ellis

wtf! här skall icke kommas och pratas strunt om the shins och i synnerhet inte om garden state! men bättre att digga än dugga, vad det verkar...

Postat av: hille

EY! Vad är detta för provokationer jag ser! Heléne som pratar übermalmska (as if!) och skulle shins inte vara tokbra! Vill du att jag ska slå dig hårt i huvudet med exempelvis en stekpanna? I så fall är det nära nära nu. HISSMUSIK? Nä nu, nu är det krig.

2007-04-13 @ 20:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback