Futurum nobis est

Så enormt viktig prestigevinst idag i IVP-cupen.
För er som inte är helt insatta i Idrottsvetarstudenternas prestigepackade turneringar så är IVP-cupen en turnering i en herrans massa idrotter mellan årskurserna. Idag var det premiär för årets upplaga och innebandy (ja!) stod på schemat.
Kort sagt. Vi (ettorna) vann! Riktigt skönt. Vi inledde med att krossa tvåorna med 10-2, inte mycket att säga. Matchen efter bjöd vi på total gris/sarg-ut-innebandy och besegrade treorna med 6-4, och jag fick hänga GWG. Skönt.

Ikväll ska jag hem till Danne. Där ska jag, han, Johan och Emmaboda-Oscar (ej att förväxla med Leksands-Oskar, som Robbie Lauler skulle uttryckt det) bli totalwaste. Jag har ett flak norrlandsguld i ryggsäcken. Det blir fint det. Flaket är åt mig och Daniel. Daniel är så lite att han inte får gå på det välkända bolaget, men jag älskar civil olydnad, så därför införskaffar jag då och då saker och säljer till högstbjudande på Ebay.

Nu blir det duschen och lite Bo Kaspers Orkester. Nåja. En låt.
Sen ska jag försöka förstå "De-loused in the Comatorium" och "meccamputechture" med The Mars Volta. Det går sådär.

Kram!
.....och kom ihåg: Possunt nec posse videntur
/Hugo Chavez

Kommentarer
Postat av: hille

du bloggar oftare, mange. det är bra det.

2007-02-02 @ 18:20:53
Postat av: ellis

vilket svårt språk du använder, mangis. hur gick det med norrlandsguldet igår? jag var faktiskt och tränade idag, men på hemvägen (hemköp) började jag bli yr och blev lite orolig att jag skulle svimma där inne på affärn och dra med mig en miljard tandkrämstubar och tandstickor i fallet. min hjärna dansar fortfarande rumba men snart ska jag börja hälla i mig flytande magma (rödvin) igen så då går det säkert över. oj herregud, nu har jag skrivit en kommentar så lång att den hade kunnat bli ett eget blogginlägg. :) hej så länge

2007-02-03 @ 16:13:10
Postat av: jens

meccamputechture handlar om besatta nunnor. spännande va? så duktig du är med bloggningen. det är trevligt.

2007-02-03 @ 22:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback