Laborare omnia vincit

Nu är jag jättemätt. Jag har precis lagat en stor lasagne som räckte både till middag idag samt lunch imorgon. Excellent. Nu sitter jag och lyssnar på Incubus och försöker komma över mitt nikotinabstinensrus som jag alltid får efter att jag förtärt mat, men följdaktligen inte snusat.
13 dagar idag. Det går som smort.

Ska snart börja skriva mitt första PM i psykologi. Skall vara klart på fredag, men det vore skönt att få det ur världen.

Det har också blivit dags för en lista. Nämligen saker som borde tillåtas/förbjudas här i världen (Sverige?)
1. Tillåt Organhandel. Var person äger rätten över sin kropp. Vill man sälja organ så som njurar så skall detta självfallet vara tillåtet.
2, Förbjud fackföreningar. Åtminstone det enorma och orättvisa inflytande som fackföreningar har i Sverige  idag. Orimligt är ordet. Exempel: Salladsbaren i Göteborg som vägrar ansluta sig fackligt (men betalar högre löner än vad facket kräver) och som utsätts för blockad.
3. Civil olydnad. Detta är ett gissel som bör förbjudas. Inte nog med att det stundtals är rent skadligt för samhället så är det anti-demokrati i sin renaste form. Förbjud.

Så. Nu fick jag det sagt! Skönt! Live long and prosper så ska jag studera.
PS: Jag tycker inte om att vara osams med människor. Jag är dålig på det. DS.


Kommentarer
Postat av: hille

jag skulle förmodligen kunna tjata emot din lilla lista här, men jag gillar heller inte att bråka så det struntar jag i. Jag känner mig lite för snäll för att trilskas idag.

2007-01-29 @ 19:01:02
Postat av: elly

nej, jag tycker du ska sluta bråkas... jag borde också göra lasange nån dag, det är sjukt gott. men jag är lite rädd för bechamelsås. hur gör man egentligen? måste man ha sån? jag ska nog hitta på nåt eget.

Postat av: jens

men vadå, har du fortfarande nikotinabstinens efter tretton dagar? det är ju helt galet. vad jobbigt. det har inte jag tror jag. lagar du lika god lasagne som mamman din gör eller? tvivlar

2007-01-30 @ 17:59:42
Postat av: elly

uuuuuuuhhhiiiiwweee! värst vad du är poppis bland brudarna då, mangis. bara massa tjejer som skriver här! hehe

2007-02-02 @ 00:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback