Bling (Confessions of a King)

- När jag beskriver Mutu som "en listig liten zigenare" som menar jag inte det som en förolämpning. Tvärtom som är det just det, att han kommer från en före detta kommuniststat som Rumänien, som rättfärdigar hans beteende. Vad Mutu gjorde var en instinkt som kommer med hans nationalitet. Listighet är något som karaktäriserar rumäner, det finns i deras DNA. De har utvecklat denna instinkt för att överleva.
- Som ett exempel, om Diego Maradona hade varit född i Oxford istället för i en argentinsk förort hade han aldrig gjort målet med "Guds hand" i VM 1986.

Detta är beviset. Fotboll ÄR roligt.

Idag har jag mycket att göra trots att jag inte har någon schemalagd undervisning. Jag ska förbereda min intervju nu. Sedan ska jag spela Snooker med Anton mellan 13-17... och förhoppningsvis kunna spela ännu lite bättre än förra gången. Det går framåt i alla fall. Sedan ska jag intervjua ikväll, med ett sokratiskt förhållningssätt. Det blir nog gött.

/M

Kommentarer
Postat av: hille

vafan är snooker egentligen? det kan väl på allvar inte vara något datorrelaterat? Solen skiner ju människa! De är vår. Vakna.

2007-03-16 @ 12:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback