En märklig kväll, på många sätt.

Så satt man där igen, på Tvistevägen 11C hemma hos Anders Hagström. 9 hungriga dalkarlar och en kulla, försiktigt nervösa inför Brynäs borta. Jag vet inte hur många, förutom Daniel Timblad, som var "säkra" på att Leksand skulle greja det ikväll. Jag var det inte, mest för att dämpa min besvikelse ifall det inte skulle gå.

Och det gick inte. Men gud, vad långt inne det satt. 1-0 till Brynäs och sedan hade Leksand sina enormt fina kvitteringschanser i sista... men den här gången, precis som alldeles för många gånger för, gick pucken aldrig förbi den stabile Jacob Markström i Brynäskassen. 3-0, två mål i tom bur. Och nu är säsongen över. Det känns jäkligt tråkigt, efter en mycket märklig kvalserie, där det kändes som vilket lag som helst kunde förlora varannan match och ändå ha "allt i sina egna händer".

Nog om ishockey nu. Lite fotboll? Fantastisk andra halvlek, eller ja, hela matchen, mellan Liverpool och Arsenal.
Och scousers gick vidare. Om två är det Spurs, som spelar kvartsfinal i Champions League!

I helgen får jag finbesök av Elly, Heléne och förhoppningsvis Camilla (som velar, in i det sista).
Det ska bli riktigt trevligt, hoppas Umeå bjuder på lite bättre väder än vad som är läget nu, snö, minusgrader och blåst.

Jag har efter vissa påtryckningar beslutat att fortsätta med min hyllade quizshow. Nästa inlägg kommer att innehålla ännu en quiz.

Mycket i skolan nu också, examinationsarbete 1 i Evenemangsplaneringen är i alla fall snart klart. Det känns skönt.
Imorgon ska jag spela squash, och jag kommer att vara sjukt rostig!

/M

Kommentarer
Postat av: Sanna

haha vad räknas som "bra uppdateringstempo" då? :)

Postat av: elly

ja, just ja! jag har ju glömt fråga om väderleken upp i norr. man vill ju inte komma till snöstorm och drivis i högklackat och vårjacka. idag har det snöat slask hela dagen i falun, trots att gud lovat mig vår sju gånger redan... så, vinterpäls eller vårskal?

2008-04-09 @ 19:42:46
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: So I prepared quiz for you

ÖJ! Vad har hänt med dina quiz? Kom igen, keep going! Fast om du har lagt av, innebär det att jag vunnit tävlingen då?

2008-04-10 @ 16:09:05
URL: http://tug.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback