Ja, hörni, nu är det över!

Ja, snart får även jag lite "sommarlov". Det ska bli "skönt". Då ska jag åka iväg på en "nöjestripp" till huvudstaden i Danmark, Köpenhamn (Wikipedia, 2008).
Därinnan och därefter ska jag unna mig lite ledighet, försöka "träna" mig i lite bättre form än vad jag är idag, och sedan börja fundera på att ta mitt "pick och pack" och "dra" till Umeå.
I helgen ska jag "fira" att jag är "ledig" från mitt jobb nu. Jag tror att jag ska fira det med att "vinna*" över Oskar i Tennis och sedan halsa öl ur "valfri" flaska. (Med ordet valfri menas, betald, och skattad enligt gällande svensk lagstiftning).

*Vinna. (Vinst, Vinnare, Vinning). Med ordet menas att besegra en moståndare i ett eller flera olika moment för att sedan enhälligt (av domare eller genom poängräkning) koras till vinnare. Att vinna förusätter mostånd av värdig grad, vilket gör att ordet inte används i sin rätta bemärkelse i det här avseendet. (Bondepraktikan, 1521).

Nu ska jag på "laglig" väg tipsa om tre nedladdningsvärda låtar:
Buena Vista Social Club - Clocks.
Jag gillar såna här "omgjorda" låtar av någon anledning. Åtminstone när de innehåller trumpet, och annat bläckblås.
Äh, det blev bara ett tips.

/M




 

Kommentarer
Postat av: Klingfelnikov

Ät mig.

Postat av: Cesc

Tasbäckens Ace Ventura.

2008-08-14 @ 20:54:03
URL: http://www.metrobloggen.se/eriklarke
Postat av: elly

när ska du picka och packa då? jag gör det tjugonionde. eller förmodligen innan, men jag tar det jag pickat och packat då, den tjugonionde. can i count on you?!

2008-08-15 @ 10:42:57
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: JFW

*Vinna. (Vinst, Vinnare, Vinning). Med ordet menas att besegra en moståndare i ett eller flera olika moment för att sedan enhälligt (av domare eller genom poängräkning) koras till vinnare. - Säg de till de svenska atleterna i OS, de verkar inte veta vad vinna är...

2008-08-16 @ 23:44:37
Postat av: JFW

Kom på en sak till... hur gick de för den där dalakarlen som du var så stolt över??

2008-08-16 @ 23:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback