Americas Heartland

Nu sitter jag i skolan och presterar igen.
Hemtenta om the move. Typ fjärde gången i år som hemtenta ska skrivas. Sista veckan av "enkelplugg" innan fortsättningen på företagsekonomi A, Externredovisning, tar vid nästa vecka.

Tänkte teasa med en liten quiz här. Nu förväntar jag mig verklgen att ni försöker.
Bilden nedan visar en amerikansk stad. Vilken stad?
image15

Nu tycker ni kanske att det här är ganska svårt. Men texten innehåller redan ledtrådar om vilket namn denna stad har. Dessa ledtrådar är också användbara.
a) Staden bär delvis namnet av en amerikansk stat, dock inte den stat som staden själv ligger i (dock gränsar den till nyss nämnda stat).
b) Staden ligger i mellanamerika, the midwest, som en amerikan skulle uttrycka det.
c) Staden är den största staden i sin stat, dock inte den stat som den bär namnet av. I staten finner vi ett NHL-lag i ishockey som för tanken till en viss sorts musik.

Vilken stad är det bilden visar? (bildkälla: wikipedia)

Nu förväntar jag mig att kommentarerna bara rasar in.

/M

Kommentarer
Postat av: Grant Fuhr, Brendan Shanahan, Al McInnis och Petr Nedved

Oj, du verkar ha det riktigt hektiskt här efter påsklovet. Törs man gissa på Kansas City, Missouri? Mvh/Blues Brothers och WindyGirl

Postat av: Hille

Äh, jag kan väl inte sånt här! Oavsett hur många ledtrådar jag får. Hockeylag, vad är det? NHL? Musik? Nej nej. Men jag gissar på samma som Oskie. Eh.

2008-03-26 @ 14:00:56
Postat av: Magnus

Wehey. Oskar presenterade rätt svar. Kansas City, Missouri. Nästa gång kommer en svårare.

2008-03-27 @ 00:50:36
URL: http://audereestfacere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback