England Prevails!

Så var äntligen klart med lite jobb i sommar. Det känns skönt, så slipper man tänka på det mitt i slutstressen här i skolan. Riktigt mycket att göra, ända in i kaklet liksom. Man måste ta allting i små delar så det går att hålla isär kurserna. 10 sidor individuell uppgift sista veckan känns ju jätte-jättekul. Dessutom tentamen i ekonomistyrning den 4/6.

För alla er som inte var nördiga och kollade på ESC2008 i lördags, (eftersom det inte fanns någonting att se... så så jag på det), så kan jag tipsa om Frankrikes bidrag, "Divine" som framfördes av en Eric Cantona-kopia på helium, Sebastian Tellier. Live lät det verkligen skit, men videon är halvkul och låten håller rätt bra klass.
Inte så konstigt kanske, när det är Daft Punk som producerat låten. Att det dessutom låter som något Air kunde skickat in på sin "Pocket Symphony" gör inte saken sämre. Lyssna!

Annars är det dags för mig att uppdatera mina låtar som jag har på min mobiltelefon (som fungerar som mp3-spelare). Jag börjar bli trött på att enbart lyssna på:
The Warning
Over And Over
Arrest Yourself, alla tre med Hot Chip, men även:
As abowe, so below
Golden Skans
samt From Atlantis to Interzone med Klaxons.

Dags att ta tag i det också. Jajamen.
Ikväll spelar Sverige fotbollsträningslandskamp mot Slovenien.
Med Kennedy Bakircioglü på topp.
Hahaha.

Kommentarer
Postat av: helle

Öj, jag hejade också på frankrike. Han är ju grym. Lät det skit live? Kanske. Men jag hejade på honom ändå. Grattis till sommarjobb förresten!

2008-05-26 @ 23:52:18
Postat av: nana

hey, vadå, sommarjobb? messa mig!

Postat av: elly

ja, jag håller med föregående talare och frågar om sommarjobb? vadå? vart? kul! vi lär ju dra en fest snart i alla fall, när alla hittat hem. jag är ju en sjukt upptagen människa, men nåt kan man ju tänka sig. jag vill till umeå!

2008-05-31 @ 00:11:20
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: Papa Smurf

Men, Elly, vad elakt att vilja åka till Umeå bara för att Mange ska åka därifrån nu! That's not the Jedi way. Mange har faktiskt också känslor, där under sin hårda innebandyimage.

2008-05-31 @ 12:17:24
URL: http://tug.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback