eljest, ehuru, ty, och så vidare.

Att läsa lagbok kan vara riktigt intressant. Det är inte direkt någonting jag sysslat med denna kväl men jag må ändå få uttrycka hur svårt det kan vara att läsa en kortare text, skrivet på det språk jag är uppväxt med, och som jag anser mig behärska. Det kan vara sjukt svårt. En vacker dag (lagom till tentapluggen kan tänkas) kommer jag att ge exempel på detta.

Ikväll lät jag mig övertalas (nåja) att gå på Schlagerklubben/Coverclub (ett ställe för Björn Arrias, utan tvekan). Och någonstans måste jag ändå säga att jag gillar nivån. Med nivå menar jag blandningen av ålder (23-60) och berusningsgraden. För, Corona, med all sin hysteri och 18-åriga kortkjolar, kan verka lockande när man bor på Nydalahöjden. Trots det (och kanske framförallt , tack vare skjutsen från John) så vågar jag nog rekommendera Schlagerklubben. Ett klart värt besök.

Imorgon, söndag (idag). Jag ska sova ganska länge. Sen ska jag ringa Elly och säga förlåt för att jag inte gick på eftersläpp på nationernas hus (jag känner ett visst ansvar att integrera den unga damen i Umeås grädda). Sen ska jag fånga en gädda, vilket rimmar på grädda. Efter det kanske jag ringer Capri, hämtar min billiga Martini-kopia hos Maria och slappar i högersitsen på soffan.

Därefter följer eftertanke. Kanske rent av ångest, för att ännu en helg har passerat i 253km/h. Och att jag ännu inte kan derivata. Och att jag trots det ska försöka mig på ekonomistudier på en mycket högre matematisk nivå än vad jag är van vid.

Men samtidigt, kan jag se fram emot Allans utlovade berättelse om Härnösand.
Överlever du Härnösand, så överlever du allt, sa Lasse Lindh.
Det¨återstår att se om det är sant.

/Fernando Torres a.k.a. Mangis

Kommentarer
Postat av: Jonna

Lät som en fin helg :) Jag har varit i Idre med SRK, också det grymt :)

2008-09-15 @ 09:43:53
Postat av: den unga damen

alltså.. du ringde faktiskt inte och sa förlåt. fast det gör inte så mycket, för jag hade glömt att jag försökt få dig att gå på eftersläpp, tills jag läste bloggen. själv gick jag ju hem i tolvtiden (i vanlig ordning), så då gjorde det ju ännu mindre...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback