Ibland gör man rätt, ibland gör man fel

Ibland när jag läser något eller ser något inslag på tv så kan jag drabbas av en enorm ledsamhet. Jag kan inte riktigt förklara det. Jag brukar vara ganska bra på att hålla mig neutral och försöka se saker i olika synvinklar, hitta förklaringar och diskutera lösningar. Men vissa saker gör mig bara så himla ledsen, och jag kan inte förklara det.

Det kan vara olika saker dessutom, även om jag har börjat se ett mönster i vad som påverkar mig mest.
Och idag läste jag en sådan sak, menad som ett plumpt skämt, vilket jag ofta skrattar åt, särskilt när det är riktat mot offentliga personer eller människor som ödslar med pengar på ett osmakligt sätt. Men den här gången så... blev jag bara ledsen. Det var så otroligt ledsamt. Vissa saker... får man inte skoja om, det är bara inte okej. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det.

Hade jag orkat hade jag länkat, men jag vill inte läsa det igen. Vidrigt.

Det är sånt här man egentligen inte ska blogga om.
Weak links.

Kommentarer
Postat av: Jonna

jag tycker det var ett fint och ärlig inlägg. bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback