Västkusten, rotblöta i Dalsland och 92 mil på två dagar.

Helgen spenderades på Sveriges tredje största ö och i det lilla samhället Hälleviksstrand. Min vän Tina bjöd in till 25-årsfest och jag tog bilen och hälsade på. Trevligt var det. Och vackert är det, på västkusten, särskilt för oss som är vana vid inlandets natur.

(bild:
www.orust.se)
Och vilket väder det var. Jag tror jag hann med och uppleva alla väder som finns. Dalarna bjöd på vackert väder när jag lämnade... men så fort jag kom till Värmlandsgränsen så började skyfallet. Och det höll i sig. I 40 mil. Hela Värmland och Dalsland var helt blött, ända ner till rötterna. På radion hörde jag hur vägarna jag åkt på för 15 minuter sedan stängdes av på grund av översvämning. Väg 170, Europaväg 45. You name it. Men när jag väl nådde Orust så bjöd vädergudarna på sol igen. En trevlig kväll allt som allt och en lång resa där hemvägen bjöd på uppehåll vilket jag tackar för. Vackert är det som sagt, och den salta lukten av hav som man som inlandsbo inte är van vid är härlig och avslappnande.
Men även Dalarna har ju en vacker natur:

Inte sant? (bild: Cadillac Car Club)

En ledig dag till nu. Sedan jobb i veckan på Clas Ohlson och sedan väntar en till ledig helg.
Härligt.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback