Happy Up Here (Känslan kommer tillbaks!)

Det har varit en ganska omtumlande vecka på många sätt.
Tre år med Idrottsvetenskapliga Programmet är slut... och det har inte sjunkit in än. En C-uppsats har färdigställts och lämnats in... och redovisats på Västerbottens Idrottsförbund med lyckat resultat.

Vi har hunnit ha en fantastisk avslutningfest som bjöd på en del överraskningar... som gjorde åtminstone mig lycklig. Och glad. Och samtidigt sorgsen. Happy up here sjunger Röyksopp i det som är årets bästa danslåt 2009.
Jag håller ju med. Jag är happy up here, men frågan är om det är själva up here eller alla människor man umgåtts med under de här tre åren som gör en happy? Det återstår väl att se, eftersom jag tänker återvända i höst om jag inte får ett bra jobb längre söderut i Sverige. Det är ändå en lång och mörk vinter i Västerbotten.

Känslan kommer tillbaks! sjunger Mange Schmidt i en låt som kanske aldrig blev lika "sommarplågig" som hans andra hits, men som ändå innehåller en hel del sköna slutsatser. Någonstans känner jag och min namne Schmidt samma sak tror jag. Känslan kommer tillbaks. Det är väl bara att åka med.

Nu har vi i pojkfamiljen storstädat vår lägenhet, som väl vare sig man vill det eller inte, har varit en mittpunkt för Idrottsvetenskapliga Programmet. Dörren på Istidsgatan 41 har ju nästan alltid varit öppen, eller hur Allan?
Nu är det bara att packa väskorna för en sommar i Leksand. Sedan återvänder jag väl till Umeå.

Om ingen har ett bättre förslag?

/Magnus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback