The perfect band - a synergy of musical ambition

Den perfekta kombinationen av ett band vore väl att korsa:
1. Air

med 2. Daft Punk

Det är alltid roligt att spekulera i vad avkomman skulle bli. Det är ju ganska vanliga att musikjournalister namedroppar namn på nya bands "föräldrar". Jag älskar att läsa det. Jag älskar även att spekulera i den här typen av bandsynergier och vad avkomma skulle låta som. Den här frågan kan besvaras redan nu troligen. En möjlighet är ju att avkomma helt enkelt blir ännu ett franskt band, men det känns lite som att 1+1 bara blir 1½ i det här fallet. Fallet är:
3. Phoenix

Jag köper det inte. Det är för poppigt och inte någonstans så starkt som Air eller Daft Punk, bortsett från möjligtvis Lost in Translation-aktiga Too Young eller alltid så magiska If I Ever Feel Better. Nej, svaret finns nog redan som jag tidigare hintat. Och du får titta bra långt bort för att hitta det, rent av down under. Jag tror att svaret på Air + Daft Punk står att finna i: (trumvirvel) - Tadaa!
4. Empire of The Sun

Den här australiensiska duon motsvarar då de flesta av mina förväntningar på sin debutplatta.
Vill ni känna sommaren? Att det spritter i alla era falanger, ja, tune in to the happy-beats of Australia. Särskilda tips till låtarna Walking on a Dream, We are The People och magiska Standing on the Shore.
Lyssna, för bövelen:
http://open.spotify.com/album/04gYcIojJt78nYnN5oOrKt

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback