A sinister design, a wild goose-chase for a crown

1. När gick du upp i morse? 10.05, vaknade i mitt gamla pojkrum i Leksand.
2. Diamanter eller pärlor? Beror på vem, och varför?
3. Senaste filmen du såg på bio? Jag går i regel inte på bio, men har en jävligt stor TV, så, Wanted förra helgen.
4. Favorit tv-program? "Vad blir det för mat" med Per Morberg. "Jakt & Fiske" samt "Fiskedrag" på TV4Plus. Och då gillar jag inte ens fiske.
5.. Vad åt du till frukost? Två rostade mackor, med smör, marmelad och ost.
6. Vad är ditt / dina andranamn? Per.
7. Din favoritmat? Min mammas lasagne. Om jag lagar själv, så Spaghetti Carbonara eller Fläskfilé med potatisgratäng.
8. Vilken mat gillar du inte? Potatisbullar, eller fiskbullar. Har också rätt så jävla svårt för alla maträtter som slutar med "låda".
9. Vilken är din favorit-CD för tillfället? "Walking on a dream" med Empire of The Sun. Elektronisk solskensdance-pop med melankoliska inslag, när den är som bäst.
10. Vilken bil kör du? Det blir inte mycket bilkörning. Min mammas Audi. Annars drömmer jag om en Audi R8.
11. Vilken är din favoritmacka? En baguette med sallad, smör, créme bonjour vitlök, skinka, ost och lite lite svartpeppar.
12. Vilka mänskliga drag kan du? Nacksving, fast det är väl mer av ett kast. Korsdrag har jag hört talas om, då blåser det kallt. 
13. Vilka är dina favoritkläder?
T-shirts som framhäver axlarna. Annars schyssta slimmade chinos.
14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? New York City. Samt staten New Jersey och bara glida runt på "Satriale's Pork" och liknande ställen. Äta Carmelas Ziti.
15. Favoritklädmärke? Bläck, Pour, Hummel,  RVLTN. H&M funkar också.
16. Var vill du dra dig tillbaka? Capri, alternativt något schysst ställe i New England.
17. Favorittid på dagen? Jag hatar att gå upp på morgonen, men gillar ändå att vara vaken tidigt. Annars gillar jag... klocken 19.15 när Leksand spelar.
18. Var är du född? Falu BB, men i passet står det, "Place du naissance: Säter". 
19. Vilken är din favoritsport att se på? Ishockey och fotboll. Där emellan är det dött lopp.
20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks? Daniel "Silas" Lundh. 
21. Vem tror du skickar tillbaks först?
Kanske... min lillasyrra Jenny om jag tvingar henne. Vilket är lätt, eftersom hon är ganska liten.
22. Coca Cola eller Pepsi? Coca Cola. Pepsi är ju något man får under krigstid.
23. Fotboll eller ishockey?  Ishockey. Och fotboll. Typ. Engelsk fotboll, absolut inte svensk. All ishockey, förutom Schweiziska tredjeligan som jag har hört ska vara riktigt jävla trött.
24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Definitivt nattuggla. Finns det aktiviteter kan jag vara vaken hur länge som helst. Jag somnar inte om jag inte bestämmer mig för det (eller om jag sitter i en pansarbandvagn och vaggas i sömn).
25. Pedikyr eller manikyr? Jag skulle verkligen behöva en manikyr, men har förmodligen så fula naglar att jag skulle få vända i dörren.
26. Några spännande nyheter att berätta för oss? Nej inte direkt. Samma slutsatser gäller fortfarade. Kvinnor har en allmänt märklig syn på allt, Daniel gillar att plåga sig själv. Mat går före alla andra eventuella behov. Old News.
27. Vad ville du bli när du var liten? Typ busschaufför, NHL-proffs eller sportkommentator. Det sistnämnda vill jag fortfarande bli.
28. Bästa barndomsminnet? Hmm..Jag var väl typ i gymnasieåldern när Leksand gick upp första gången, och då är man ju per sé ett barn.
29. Varit i Afrika? nej, inte vad jag vet, men jag kan ändå troligen rabbla alla länder, och nästan alla huvudstäer. Lomé, Freetown, Douala, Ouagadougou, Mogadishu... ska jag sluta?
30. Nånsin rullat in någon i toapapper? Ja, det vill jag minnas att menige Bäckman styrde upp i lumpen.
31. Varit med om en bilolycka? Ja, typ två gånger.
32. Favoritdag i veckan? Fredag är en stabil dag.
33. Favoritblomma? Den röda rosen är väl jävligt fin. Och tråkig, jag vet.
34 Favorit-snabbmatsrestaurant? Max Hamburgerrestauranger.
35. Äger du en cykel? Jajamen, en blå/vit!
36. Vem fick du senaste mailet från? Min lärare på kursen jag läser, Anna R.
37. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? MQ vore väl en bra start. Vision af Sverige om det inte hade konkat.
38. Läggdags? 00.00-02.00.
39. Vems svar är du mest nyfiken på av de du skickar brevet till? Svår fråga, jag är rätt nöjd med att läsa mina egna svar.
40. Senaste personen du delade en middag med? Anders Hagström, i söndags, till ligacupfinalen.
41. Vad sysslar du med just nu? Är detta en stor fråga? Typ, "jag studerar tredje året på umeå universitet", eller är det "jag sitter och leksand, dricker kaffe, och lyssnar på kusowsky på spotify" ?
42. Favoritfärg? Blått i olika nyanser.
43. Hur många tatueringar? Inga än så länge, men om jag träffar en cool tjej som gillar tatueringar så ska jag nog fixa en.
44. Hur många sänder du det här mailet till? Ingen, men någon av mina uppskattningsvis 45-50.000 läsare kan väl svara på det. Jag ser er! JAG LOVAR! Jag har statistik på det här. Tror jag.

/Magnus

Kommentarer
Postat av: JONNA

vad kul läsning! du är ju en kul kille du ! :)

Postat av: elly

hahahah! "låda"! och vafan, jag delade ju nästan din middag i söndags med. eller.. jag såg på när du åt den i alla fall.

2009-03-07 @ 11:00:01
Postat av: elly

det trodde jag. det åt jag ju första kvällen i kbh, om du minns?!

2009-03-08 @ 19:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback