Un reloj, por favor!

Efter min lista över de viktigaste skivorna i mitt liv, så har jag, via den magnifika musiktjänsten Spotify försökt återuppliva viss musik i mitt sinne. En låt, eller rättare sagt ett stycke, har fastnat återigen.
Björn J:son Lindh. Just det faktum att han heter J:son gör det hela ännu större
Denne flöjtist till man, som skapat fantastiska stycken så som "Bilder från en ö"  och "Brusa högre lilla å"  har fått mig att åter acceptera den klassiska (eller neo-klassiska) musiken i mitt liv

Det är fantastiskt. Det är faktiskt helt fantastiskt. Bilder från en ö är förmdligen bland det bästa som skapats i svenskt musikliv.
Och under tiden jag skriver detta har jag tappat en hel timme av mitt liv. Helt wicked att man bor i ett land som ska hålla på att skicka tiden (denna vitala sak, tiden) fram och tillbaka.
Tacka vet jag... ehh.. länder vid ekvatorn. Eller nåt. Där man inte gör så. Utrikes och så.



Un reloj por favor.
De nada, señor.

Kommentarer
Postat av: elly

ja, fyfan, typiskt sverige att hålla på och hatta fram och tillbaka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback