...och en liten liten draeng

C-uppsatsarbetet är på sluttampen nu. Slutseminarium nästa vecka varpå uppsatsen i sin slutgiltiga form skall lämnas. Det känns skönt. Det är intressant hur man utvecklar ett tudelat förhållande till sin c-uppsats. Under vissa perioder känner man ett stort intresse, att det är riktigt roligt att skriva. Stundtals är den inte alls särskilt rolig att handskas med, snarare svår och alldeles för lång. Ibland tvivlar man på sitt skrivsätt. Och ibland förvånas man över hur duktig man är. Men som så många saker känns det troligen bäst just när man gjort klart den. Förhoppningsvis känner jag mig dessutom klar med den också. Och förhoppningen är väl även att Johan känner lika dant, eftersom vi är två om den!

Sedan är det väl bara att bita i masteräpplet och köra på. För att få ett jobb i det nuvarande konjunkturläget får anses som en stor bonus.

/M

Kommentarer
Postat av: företagis

jag håller tummarna för dig! både för c-uppis och för jobb.



dessutom har jag hört talas om något som två i klassen använder och tycker är bra. frilansfinans.se tror jag adressen är. några som gjort en affär på att hjälpa folk med fakturor och skit om man inte har företag men gör lite frilansjobb. för det ska de ha 5% säger dom. jag har inte kollat upp alls, men pappa tycker inte att det kan stämma, för var tar de sociala avgifterna vägen och vem betalar då dom? jag ska läsa på lite, men kan inte du ockås kolla om du har tid, ifall du fattar lite bättre?



den lille, lille joystick


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback