I'm wide awake, it's midnight

Det här med att sova. Det är rätt märkligt ändå. Jag har en tendens att vända mina dygn å det grövsta så fort jag inte måste gå upp på morgonen. Om jag inte ställer en klocka sover jag lätt till lunch. Därför brukar jag ställa klockan på nio för att dra mig upp ur sängen. Detta fungerar mycket sällan. Idag, däremot, lyckades jag vakna av mig själv klockan tio. Det är "tidigt" när jag inte har så mycket mer än självstudier på schemat. Därmed borde jag gå och lägga mig snart, och det ska jag också göra. Jag är fortfarande lite uppe i varv efter kvällens innebandyträning som gick ganska bra. Allt är ju bättre än vad vi presterade i helgen mot Täfteå... eller vad jag presterade på måndagens träning.

Match i helgen. Tidig lördagsmatch. Jag gillar det. Man får ut så mycket av helgen då. Söndagsmatcher är det värsta, för då är liksom hela helgen låst om man skulle vilja hitta på något på lördag kväll. Men Lördag, 10.30 smäller det på IKSU. Hörnefors hemma. Vi ska vinna i helgen. Repa lite mod efter storförlusten förra helgen. Vore skönt att få göra något mål också, komma igång igen.

Imorgon är det fredag. Gruppmöte under dagen. Skriva klart en uppgift. Det borde gå bra, förutsatt att alla gjort sin del vilket jag är säker på att alla har gjort. Kvällen rundas av med Oskarshamn - Leksand, förhoppningsvis i gott sällskap, annars ensam vid datorn.

Jag ska försöka uppdatera lite oftare. Det blir allt för sällan känner jag. Men det är mycket nu. Jag påverkas sjukt mycket av mörkret. Vet inte om jag orkar med en vinter till här uppe. Det är så otroligt djävla mörkt ute just nu, så energitillskottet blir minimalt. Dessutom brottas jag med motivationsproblem i skolan. Resultatmässigt går det bra, men det känns som att jag trampar lite vatten. Jag vill inget hellre än arbeta.

Flytta ska vi göra snart också, jag och Fredrik. Sista november flyttar vi ut ur lägenheten och flyttar till Liljansberget. Både han och jag har skaffat var sin etta där, även om jag ska bo inneboende hos honom i två månader innan jag får tillträde till min. Det blir nog bra ändå, hoppas jag. Även om det schweinigt dyrt på Liljans.
Håll till godo.
Imorgon kommer travtipset! :)
/M

Kommentarer
Postat av: sis

yes, i agree with you there. går också under av mörkret. är hemma fortfarande och kan inte riktigt förmå mig själv att resa till gamleby igen. har plåtat lite här, varit på mötet med clas ohlson, det gick bra.



nu är det en filur här och tapetserar om i hallen. det blir ljust. köket blir ljust. ditt rum blir ljus... are. :) alltid bra i krig mot mörkret.



snart är det jul och då ses vi!



krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback