En sen säsongsdebut

Jag har ju lyckats köpa det där förbannat dyra IKSU-kortet, så då är det väl bäst att komma igång med träningen på allvar. Har med trevande och stapplande steg börjat nöta på gymmet. Det går inte särskilt bra, det kan jag inte påstå. Jag jämför givetvis mina resultat med hur det såg ut för två år sedan.. och det är närmast skrattretande hur mycket styrka jag har tappat. Men men. Man måste börja för att kunna fortsätta, så, here I am!

Idag blir det också säsongsdebut i Squashen mot Anders.  Jag spelade också mycket squash för två år sedan - det har egentligen legat på is sedan dess. Nu har jag ju trots allt betalt extra för ett guldkort (enkom för att kunna spela squash), så det är väl bäst att utnyttja det. Ont i knäet har jag också. Jag måste börja köra rehab-träning igen. Men som sagt. 16.00 idag smäller det med squashpremiär.

Låret har i alla fall läkt ihop bra, och jag kände inte av det på senaste innebandyträningen. Tung i benen kände jag mig dock, något enormt. Jag bara måste tappa 5-6 kg till jul för att ens kunna göra mig rättvisa på planen känner jag. Mitt BMI är för högt för att tillåta några bra maxlöpningar.

NHL10 har jag spelat som en gnu den senaste tiden. Det är ett förbannat bra ishockeyspel. Det tjänar liksom inte så mycket till att säga att "det är det bästa som finns" eftersom det inte finns något annat värt att nämna. Men dom har verkligen lyckats den här gången, EA Sports. Det är riktigt bra underhållning.

Svart på vitt. Mina dagar är inte så innehållsrika just nu. Jag var i skolan 10-14 idag för grupparbete som väl kan sammanfattas med meningen "vi har inte riktigt kommit igång än" även om det mesta är ganska utstakat för hur vi ska jobba.

/M

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jo visst tappar man fort! Min J hade styrkeuppehåll på 8-9 månader och hade tappat kanske 20 kg i bänk t.ex... men då körde han ju rätt mkt innan resan och sommaren. Men håll i, det kommer snabbt!

Postat av: elly

ta med mig på gymmet! jag tycker ju att det är så tråkigt annars.

2009-10-10 @ 10:56:13
URL: http://helhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback