Good voice day och schweinigt långa naglar

Har ni märkt det, gitarrplinkande vänner, att man ibland har en sån där dag när rösten ligger helt perfekt? När man med lite hjälp av ett capo kan sjunga och spela vilken låt som helst och det låter... bra. Jag har inte en sån dag idag. Idag är det som vanligt. Jag kan inte ta Regina Spektors höga  toner, inte ens om jag fuskar. Men i fredags, däremot, hade jag en sån dag. Det blir aldrig roligare än just vid det tillfället. Att spela och kompa sig själv på sång är stundtals det roligaste som finns. Och såna dagar blir det bara ännu bättre.

Men mitt gitarrspelande haltar lite nu. Jag har för långa naglar (på båda händerna, vilket gitarrspelare inte vill ha). Vad nu då, tänker ni? Jag har ju alltid bitit på naglar och därför haft sådär för korta naglar som gör ont när man lägger tryck på fingret. Jag har gillat det också. Jag tycker inte om naglar - det känns smutsigt. Men nu i svininfluensans tider så känns det inte lika tvångsmässigt att bita på naglarna längre, så till och med jag har kommit över den lasten, åtminstone tillfälligt.

Och ja, jag har ersatt den med att snusa mer ,antar jag?

Min innebandymatch i helgen gör mig fortfarande glad.

Ikväll är det träning med laget igen, ska bli sjukt roligt.

Sen väntar nog hemresa till Leksand. Har egentligen inte någonting i skolan nu till och med nästa fredag, bara en liten inlämningsuppgift. Det kan jag lösa på distans. Så onsdag tror jag nog att jag åker till Leksand, och stannar lite drygt en vecka. Hoppas vi ses!

/M


Kommentarer
Postat av: Jonna

Härligt med dagar när allt stämmer, oavsett vad det är! Hoppas du hade fina dagar i Leksand, du får skriva en rapport...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback