I'm the kind to sit up in his room

Ikväll smäller det i Umeå Arena.
Björklöven - Leksand med ett helt gäng Leksands-grabbar och öl.
Det kan bli bra det här. Matchtröjan åker på, och det händer inte ofta i mitt fall.

Nu har jag hunnit ta en öl redan, och laddar för efter-plugg-pub på Corona med buffé innan vi laddar lite till på Ålidhöjd för att sedan ta buss 69 till Umeå Arena och se när björkstadens stolthet får sina fiskar varma.

Thats a plan, i guess!

Det här med musik förresten. Jag funderar mycket på musik, genrer och stilar, artister... ja, musik och allt vad det innebär. Är det ett mognadstecken att erkänna att en artist man tycker genuint illa om faktisk har gjort en låt som man gillar? Eller innebär det bara att man växer ifrån sitt genrebundna musiklyssnande för att vidga vyerna ännu mer?

Eller innebär det bara att jag snart kommer att vara 29 år, svarandes på "Vi fem" i Aftonbladet och säga:
"Näe, men det blir väl mest Mix Megapol... för dom spelar ju skön gammal och skön ny musik... och det är väl det vi lyssnar på när vi jobbar...."

Skjut mig, isåfall.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback